02122865219 |    
بهبود کیفیت زندگی - روانشناسی آرامش، لذت و آزادی شخصی (محمد امین تاجور)
14297
rtl,classes-template-default,single,single-classes,postid-14297,mkd-core-1.0,yith-wcan-free,ajax_fade,page_not_loaded,,قالب بارست - باران تم-ver-1.1,vertical_menu_background_opacity_over_slider vertical_menu_background_opacity_over_slider_on, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,side_menu_slide_with_content,width_470,woocommerce_installed,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.0.1,vc_responsive
قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
 

بهبود کیفیت زندگی

بهبود کیفیت زندگی
تاریخ شروع :
تاریخ پایان :
ساعت کلاس : -
دوره تناوب کلاس :
تومان
ثبت نام در کلاس



«بهبود کیفیت زندگی» کلاسی است مخلوط فلسفه و روانشناسی.

در این کلاس راجع به چگونگی زیستن برای اینکه در آینده حسرت نخوریم سخن خواهیم گفت.

در «بهبود کیفیت زندگی» دغدغه ما کمیت زندگی نیست،کیفیت آن مد نظر است.

بقول بوعلی سینا به «طول» زندگی کاری نداریم، بلکه «عرض زندگی» برایمان مهم است.

قوانین «به زیستن» را باید یاد بگیریم و به کار ببندیم تا در نود سالگی مان حسرت این روزهایمان را نخوریم.

باید بدانیم در این دنیا داریم چه کار می کنیم.

یکی از مباحثی که‌ در کلاس بهبود کیفیت زندگی بدان می پردازیم «شدن» است.

دوست داری چه کسی بشوی؟!…

آیا رو به همان سمت می روی؟!…

آیا مطمئنی در سن بالا از آنچه شده ای راضی خواهی بود؟…



فلسفه زیستن

این «من» کیست؟

هدف از زندگی

اصل «لذت» در زندگی و نحوه رسیدن به آن

«معنا» در زندگی و شیوه های ایجاد معنا

زندگی در اینجا و اکنون

و…

برخی از عناوینی است که‌ در این کلاس به آن خواهیم پرداخت.



در بهبود کیفیت زندگی تاکید بر کیفیت است و نه کمیت، یعنی از هر جا که هستیم کیفیت زندگی مان را ارتقاء ببخشیم و بالاتر ببریم.

زندگی مطلوب – به قول یگانه دوران، استاد ملکیان بزرگ(ره) – زندگی ای است که در آن خوب باشیم و خوش.

خوبی یعنی زیست اخلاقی و خوشی یعنی بهره وری از لذات. تبصره مهم اینجا این است که اگر خوبی با خوشی در تضاد قرار گرفت از خوشی به نفع خوبی می گذریم.

ما یک بار به این دنیا آمده ایم، این یک بار را هدرش ندهیم!…

یکی از بهترین کلاسهایی که برای خودم هم خیلی دوست داشتنی و خوب است همین کلاس بهبود کیفیت زندگی است.

این کلاس را در سه جا همزمان داشتم که مطالب هر گروه متفاوت با گروه دیگر بود؛ گاه در اثنای کلاس در میان مباحثی که طرح می کنم مطالبی برای خودم مکشوف می شود که در کلاس بعدی برای گروه بعدی مطرح می کنم.

سایر تصاویر